Думка провідного експерта про відповідальність перед споживачами: новий блог Геннадія Кузнєцова на delo.ua

28.09.2020

Глава правління Ліги виробників харчових продуктів та учасник ініціативи «Споживай Розумно» Геннадій Кузнєцов поділився своєю авторитетною думкою з читачами інтернет-видання delo.ua. Новий блог експерта, опублікований 8 вересня, зачіпає важливу тему проактивності виробників енергетичних напоїв в інформуванні населення про норми вживання кофеїновмісних напоїв, державної політики щодо законодавчого регулювання сегмента та пов’язаної із цим проблеми несумлінної конкуренції на ринку.

Як відомо, час від часу лунають заклики обмежити ринок енергетиків через їхній, мовляв, «небезпечний склад». Але чи доведений цей факт науковцями? Ні. Під останнім, до речі, розуміють наявність кофеїну в рецептурі, добова норма якого вже давно чітко регламентована і рекомендована для кожної окремої вікової групи. Цікавий факт: імпортери кави і близько не піддаються такій навалі критики. 

Тож чи справді такі гучні заяви продиктовані піклуванням про здоров’я населення? Чи просто це зумисна дискредитація і нечесні методи боротьби за «місце під сонцем»? Задля уникнення і попередження подібних випадків виробники кофеїновмісних напоїв не лише всіляко підтримують розповсюдження достовірної інформації щодо правил та норм вживання такої продукції, а й самостійно об’єднуються та ініціюють різноманітні способи оповіщення споживачів щодо кількості активних компонентів у напої, транслюють поради лікарів і дієтологів, останні світові дослідження та практики розвинених країн щодо цього питання.

«Виробники енергетичних напоїв плідно співпрацюють із законодавцями, оскільки вони мають більше наукової інформації, результатів досліджень, зокрема статистику про вживання в розрізі країн та вікових груп, якими діляться з представниками органів влади. Ринку важливо, щоб рішення, які регулюють виготовлення і продаж їхньої продукції, приймалися обґрунтовано. Такий принцип відповідальної співпраці можуть узяти на озброєння й інші харчові галузі», – зазначає Геннадій Кузнєцов.

Виробники енергетичних напоїв – різні, завоювати прихильність аудиторії хоче кожен, але зважаючи на «чутливість» теми в суспільстві всі вони одностайні в одному: регуляторні заходи з боку законодавства повинні бути суворо регламентовані фаховими дослідженнями і науково обґрунтованими висновками, і на них в жодному разі не повинні впливати ані дилетантські домисли, ані міщанські міфи, ані опортуністичні політичні чинники чи спекулятивні дії недобросовісних конкурентів.

Читайте пізнавальну статтю під назвою «Відповідальність перед споживачами: показовий приклад ринку енергетичних напоїв» на бізнес-порталі delo.ua.