Розрив поколінь та шаблонів. «Груповий сенс» у пошуках моральної консолідації в часи соціального дистанціювання

12.04.2020

Напередодні введення карантинних заходів дискусійний клуб «Груповий сенс» провів четверту зустріч в рамках спільної ініціативи Національного художнього музею України (NAMU), інтернет-журналу Platfor.ma та Групи Компаній «Нові Продукти». Приводом для засідання мистецько-інтелектуальної спільноти цього разу став розрив поколінь. Тема дуже актуальна, зважаючи на те, що зараз настав момент об’єднуватися, дослухатися один до одного та досягати взаєморозуміння, аби спільно подолати економічні та соціальні виклики нового часу. 

Вічна тургенєвська тема «батьків та дітей» у розрізі сучасної епохи цифровізації та роботизації надихнула учасників зустрічі на багатогранний диспут у такій неординарній компанії: Ольга Балашова – заступниця голови NAMU, Сергій Данилов – нейробіолог та керівник компанії Beehiveor, Олена Селютіна – директорка з комунікацій та PR Групи Компаній «Нові Продукти», Юрій Марченко – головний редактор Platfor.ma та Роман Блажан – продюсер, режисер, керівний партнер MinimalMovie. Як зазвичай, низка риторичних питань створювала плідну базу для народження безлічі нових сенсів. 

Тож люди X, Y, Z – реальність або фікція, іманентна властивість природи або продукт соціальних змін? Чи набагато правдоподібніша теорія поколінь за гороскоп? Чи варто на неї орієнтуватися бізнесу, мистецтву, науці? Від яких об’єктивних факторів залежить зміна колективної психології що двадцять років? Всі присутні досягли згоди у тому, що об’єктивно реалії змінюються, і людство схильне гнучко до них адаптуватися. Те, що раніше було лише химерною вигадкою наукових фантастів, нині стало повсякденністю. Зовнішні трансформації зумовлюють появу нових смислових патернів, а отже формують принципово новий стиль мислення і спілкування.

Але ніщо так не спонукає долати моральну дистанцію, як необхідність дистанціюватися фізично. Такі критичні обставини включають в людській психіці захисні механізми та інстинкт душевно гуртуватися. Для того, щоб мінімізувати ментальний розрив, попереднім поколінням потрібно просто доносити до молоді вічні цінності через нові інструменти взаємодії та канали комунікації. Зокрема це важливо в рекламній сфері, яка мусить розмовляти зі своїм споживачем зрозумілою йому мовою, підлаштовуватися під його нативні інтереси, щоб виробити лояльність до продукту.

Вже традиційно за підсумками зустрічі інтернет-журналом Platfor.ma створено яскравий матеріал під назвою «Розрив поколінь: як люди стають іншими». Стенограма розмови доступна у вигляді статті з креативним дизайном та у змонтованій відеоверсії.

Нагадаємо, що дискусійний клуб «Груповий сенс» – це спільний проект NAMU, Platfor.ma та ГК «Нові Продукти», метою якого є віднайдення спільної мови між класичною та сучасною культурою, включно із таким важливим суб’єктом творчої екосистеми, як рекламна індустрія. Питання розглядаються з погляду історії культури, еволюційної біології, психології, маркетингу та безлічі інших цікавих кутів зору, які представляє щораз дещо змінений склад учасників зібрання. Захопливі диспути з цікавими особистостями, фахівці різних галузей, що можуть розкрити тему через призму власної компетенції, особлива атмосфера музею, де знаходять спільний знаменник нетлінна класика та останні тренди – все це за рік існування клубу вже стало предметом чималого інтересу творчої та вдумливої публіки, яка завжди запрошується до висловлення власного бачення в коментарях на Facebook-сторінці Platfor.ma.